Hur kan jag med enkla medel förbättra mitt varumärke?

Tre konkreta tips på hur du kan förtydliga och förbättra ditt varumärke. Tipsen grundar sig i tre återkommande utmaningar: vårt varumärke är spretigt, vi vill sticka ut och våra kunder förstår inte vad vi gör.
Varför funkar nyhetsbrev fortfarande?

Bör du som använder nyhetsbrev känna dig som den som fortfarande använder CD-skivor i en värld av streamingtjänster? Svaret på det är nej! Att skapa och underhålla starka relationer med kunder och samarbetspartners är viktigt för alla företag.
Vilka digitala kanaler du borde satsa på 2025

Det finns så många kanaler att välja på när det gäller att synas, men vilka är egentligen mest relevanta? Vi har sammanfattat några av de digitala plattformar som finns där ute, och hur du kan tänka när du väljer var just ditt företag ska synas.
Guide: Grunderna i annonsering på sociala medier

Att annonsera på sociala medier behöver inte vara krångligt! Tillsammans med våra branschkollegor och experter på marknadsföringsbyrån SMW Group guidar vi dig genom content-strategier, algoritmer och regelverk.
Tips för ett framgångsrikt och igenkännbart varumärke

Hur kommer vi ihåg varumärken i det totala bruset av marknadsföring? Svaret är identitet! Det handlar om markörer som gör att människor känner igen ditt företag på olika plattformar.
Hur kommer man igång med animering?

Rörligt innehåll hjälper till att sticka ut i det digitala bruset. Men hur går man tillväga för att skapa engagerande animeringar?
AI i studierna – tillgång eller plagiat?

Kan AI hjälpa oss att lära oss mer effektivt – eller tar vi genvägar som riskerar vår egen kreativitet? Läs vår praktikant Micaelas tankar.
Året är 2025, AI är överallt – och det kommer förändra allt, men ändå inget!

Vi har hört det förr – AI kommer att förändra allt. Men har det verkligen gjort det? AI kan effektivisera, men det är vi som vinner affären.
Från synlighet till affär

För att göra affärer behöver era kunder veta att ni finns och förstå vad ni gör.
Storytelling i kommunikation och marknadsföring

Människor dras till berättelser. Vi vill kunna relatera till det vi ser eller läser, känna igen oss och bli underhållna. Det är här storytelling kommer in.