Hur skapar jag en karusell på LinkedIn? 

En enkel guide

Texten uppdaterades den 7 mars, 2025
Relativt
17
Dela

Det här är en av de vanligaste frågorna vi får. I det här blogginlägget får du därför veta exakt hur du gör för att ladda upp en karusell på LinkedIn. 

Karusellen består av en PDF som du laddar upp från din dator. Det första du måste göra är därför att skapa själva karusellen. Det finns flera program du kan använda för att göra detta. Några exempel är PowerPoint, Google Slides eller Figma (Guide: Hur gör jag en karusell till LinkedIn eller Instagram?). Efter att du gjort sidorna till din karusell laddar du ner filen som en PDF på din dator. 

När du sen vill ladda upp din karusell går du till “Skriv inlägg” på LinkedIn. Där klickar du på plus (+) och väljer “Lägg till dokument” genom att trycka på dokument-ikonen. 

Dokument LinkedIn



Klicka sedan på “Välj fil”.  


Dela ett dokument LinkedIn



Därefter letar du upp din sparade PDF på datorn och väljer den.  




Ge PDF:en en titel på LinkedIn (förslagsvis det inlägget handlar om).  




Skriv sedan en kort kommentar till inlägget och posta det! 





Så enkelt var det! Nu är det bara att börja posta.

Vill du ha hjälp? Kontakta oss!

Läs också 3 enkla knep för att skapa bra slideshows.

17

Gillade du?

All vår expertis –
direkt i din inkorg!

Vårt nyhetsbrev är laddat med kreativa insikter, praktiska strategier och smarta tips. Mindre fluff, mer konkret innehåll för dig. Är du redo att ta din kompetens till nästa nivå? Prenumerera idag!

* Obligatoriskt fält

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra läser

8 dos and don’ts för din hemsida
Lucas Ederby
4

Din hemsida är ofta första intrycket av din verksamhet. Här är 8 saker för att din hemsida ska kännas både...

Vad är varumärkespositionering?
Relativt
1

Lär dig hur du hittar din varumärkesposition och skapar tydlig, känslobaserad kommunikation med verktyget Needscope....

Guide: Grunderna i annonsering på sociala medier 
SMW Group
5

Att annonsera på sociala medier behöver inte vara krångligt! Våra branschkollegor på marknadsföringsbyrån SMW Group guidar vi dig genom content-strategier,...

Vilka digitala kanaler du borde satsa på 2025
Relativt
13

Det finns så många kanaler att välja på när det gäller att synas, men vilka är egentligen mest relevanta? Vi...

AI i praktiken
Relativt
2

Vad händer när en marknadsansvarig blir AI-coachad live inför publik? Jo, det kan bli både ögonöppnande och konkret. Under webbinariet...