Hur skapar jag en karusell på LinkedIn? 

En enkel guide

Texten uppdaterades den 21 november, 2023
Relativt
11
Dela

Det här är en av de vanligaste frågorna vi får. I det här blogginlägget får du därför veta exakt hur du gör för att ladda upp en karusell på LinkedIn. 

Karusellen består av en PDF som du laddar upp från din dator. Det första du måste göra är därför att skapa själva karusellen. Det finns flera program du kan använda för att göra detta. Några exempel är PowerPoint, Google Slides eller Figma (det kommer ett separat blogginlägg med hur du gör för att skapa karusellen i Powerpoint, samt några tips på hur du skapar så intressanta och snygga inlägg som möjligt!). Efter att du gjort sidorna till din karusell laddar du ner filen som en PDF på din dator. 

När du sen vill ladda upp din karusell går du till “Skriv inlägg” på LinkedIn. Där väljer du “Lägg till dokument” genom att trycka på dokument-ikonen. 



Klicka sedan på “Välj fil”.  




Därefter letar du upp din sparade PDF på datorn och väljer den.  




Ge PDF:en en titel på LinkedIn (förslagsvis det inlägget handlar om).  




Skriv sedan en kort kommentar till inlägget och posta det! 





Så enkelt var det! Nu är det bara att börja posta.

Vill du ha hjälp? Kontakta oss.

Läs också Hur gör jag en slideshow till LinkedIn/Instagram? och 3 enkla knep för att skapa bra slideshows!

11

Gillade du?

All vår expertis –
direkt i din inkorg!

Vårt nyhetsbrev är laddat med kreativa insikter, praktiska strategier och smarta tips. Mindre fluff, mer konkret innehåll för dig. Är du redo att ta din kompetens till nästa nivå? Prenumerera idag!

* Obligatoriskt fält

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra läser

Hur skapar jag bra inlägg i sociala medier? 
Relativt
5

Här får du 5 tips på hur du skapar bra inlägg till dina sociala medier och som hjälper dig att...

Vad gör en copywriter?
Relativt
4

En Copywriter producerar textligt innehåll till hemsidor, bloggar och nyhetsbrev men även till kortare reklam, såsom slogans och rubriker....

Grafisk profil, vad är det och hur skapar jag en?
Relativt
6

Grafisk profil är ett samlingsbegrepp för ett företags visuella uttryck och förmedlar företagets värderingar och affärsmässiga mål på ett visuellt...

Vad erbjuder en kommunikationsbyrå?
Relativt
13

Vilken typ av kommunikationsbyrå passar dina behov? Och vad kan en kommunikationsbyrå bidra med för att utöka din affär? Det...

Så funkar det att arbeta med en kommunikationsbyrå
Relativt
14

Att arbeta med en kommunikationsbyrå kan se ut på olika sätt. Här tar vi en närmare titt på några nyckelkomponenter...