Hur skapar jag en karusell på LinkedIn? 

En enkel guide

Texten uppdaterades den 21 november, 2023
Relativt
10
Dela

Det här är en av de vanligaste frågorna vi får. I det här blogginlägget får du därför veta exakt hur du gör för att ladda upp en karusell på LinkedIn. 

Karusellen består av en PDF som du laddar upp från din dator. Det första du måste göra är därför att skapa själva karusellen. Det finns flera program du kan använda för att göra detta. Några exempel är PowerPoint, Google Slides eller Figma (det kommer ett separat blogginlägg med hur du gör för att skapa karusellen i Powerpoint, samt några tips på hur du skapar så intressanta och snygga inlägg som möjligt!). Efter att du gjort sidorna till din karusell laddar du ner filen som en PDF på din dator. 

När du sen vill ladda upp din karusell går du till “Skriv inlägg” på LinkedIn. Där väljer du “Lägg till dokument” genom att trycka på dokument-ikonen. 



Klicka sedan på “Välj fil”.  




Därefter letar du upp din sparade PDF på datorn och väljer den.  




Ge PDF:en en titel på LinkedIn (förslagsvis det inlägget handlar om).  




Skriv sedan en kort kommentar till inlägget och posta det! 





Så enkelt var det! Nu är det bara att börja posta.

Vill du ha hjälp? Kontakta oss.

Läs också Hur gör jag en slideshow till LinkedIn/Instagram? och 3 enkla knep för att skapa bra slideshows!

10

Gillade du?

All vår expertis –
direkt i din inkorg!

Vårt nyhetsbrev är laddat med kreativa insikter, praktiska strategier och smarta tips. Mindre fluff, mer konkret innehåll för dig. Är du redo att ta din kompetens till nästa nivå? Prenumerera idag!

* Obligatoriskt fält

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra läser

Storytelling i kommunikation och marknadsföring
Relativt
2

Människor dras till berättelser. Vi vill kunna relatera till det vi ser eller läser, känna igen oss och bli underhållna....

Webbinarie ”Audio branding – Hur låter ditt varumärke?”
Relativt
6

Vad är audio branding och hur kan du använda kraften i ljud för att bygga ett starkare varumärke? Se vårt...

Maximera effekten av din marknadskommunikation!
Relativt
7

I en digital värld full av budskap, hur når du fram med din marknadskommunikation? Vi delar med oss av fem...

AI-verktygen som hjälper dig att vara kreativ
Johanna Helldén
16

Tänk om du inte behövde sitta och leta efter stockbilder eller stirra på ett blankt Word dokument utan bara kunde...

Webbinarie ”Förbättra ditt varumärke”
Relativt
19

Hur kan du arbeta rent konkret för att förbättra ditt varumärke? Se webbinariet "Förbättra ditt varumärke" med Andreas Lindén....