Strategisk åldersnoja med Samuel Lindén på Relativt

Strategisk åldersnoja?

Insikter från vår strateg Samuel Lindén

Texten uppdaterades den 5 februari, 2024
Samuel Lindén
Samuel Lindén
12
Dela

Jag är snart fyrtio år gammal, och ingen junior längre.

Det tar nästan emot att säga det, men det är sant. Född 1984 innebär att jag snart blir fyrtio… Jag är naiv nog att tro att du inte ens kommer att läsa ”fyrtio” som en siffra, utan att det bara passerar förbi som om jag fortfarande vore 39. Se, det gick utmärkt att skriva siffror som siffror. Men när jag nu gör det, alltså skriver 40 i siffror, så känns det mer på riktigt.

Misstolka mig inte, jag har inga som helst problem att jag fyller 40. Jag har ingen åldersnoja (tror jag?). Jag är på en plats i livet med villa, Volvo, vovve, som sig bör.

Nej, det där är inte sant. 

Jag har ingen villa, vi bor i lägenhet men vi har ett litet sommarhus. 

Jag har ingen Volvo men väl en annan bil som jag gillar och som har så där lagom bra medelklasstatus, som man ”bör ha”.

Vovve, ja, vi hade det en gång. Men tiden räckte tyvärr* inte till när vi fick vår andra dotter.

*Det var kanske inte helt sant men min fru och barn tycker fortfarande ”tyvärr”. Jag tycker det är skönt att inte gå kvällspromenader i november.


Så, vad vill jag säga med detta?


Jo att jag nu har samlat på mig tillräckligt mycket erfarenhet som gör att jag på riktigt kan bidra med råd och tankar som har ett värde för mina kunder. Tidigare i min karriär kompenserade jag erfarenhet med att jobba ”hårt” och vara väldigt produktiv. Det lönade sig. 

Nu behöver jag inte jobba lika hårt, även om jag verkligen gillar att ha mycket att göra. Kunder vänder sig till mig för att jag besitter värdefulla erfarenheter. Och det är ett mycket tillfredställande känsla får jag erkänna.

Så det gör inget att jag ibland behöver ”säga hej” när jag reser mig upp. (Du som vet du vet.) Det gör inget att jag kanske har lite djupare vikar och gråa hår. Det gör heller ingenting att jag antagligen ganska snart behöver gå till en optiker för att kolla om jag borde skaffa glasögon.

Jag mår bra, min familj mår bra, jag gör roliga saker, jag har fina medarbetare och kunder som uppskattar den jag är och det jag gör.

2024 kommer att bli bra helt enkelt. Och jag kommer att fylla 40.

Jag kan inte sluta här. Utan nu måste jag ha en CTA (call to action). Så här kommer den.

Vill du ha hjälp med att utveckla din verksamhet?


Då är du mer än välkommen att höra av dig till mig för att prata strategier och visioner för dig och ditt bolag. Som rådgivare, konsult eller styrelsearbetare. Så länge du har en vision har jag utvecklande frågor att ställa till dig.

12

Gillade du?

All vår expertis –
direkt i din inkorg!

Vårt nyhetsbrev är laddat med kreativa insikter, praktiska strategier och smarta tips. Mindre fluff, mer konkret innehåll för dig. Är du redo att ta din kompetens till nästa nivå? Prenumerera idag!

* Obligatoriskt fält

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Andra läser

Webbinarie – Förbättra ditt varumärke
Relativt
14

Relativts varumärkesexpert Andreas ”Brand Guy” Lindén är tillbaka med ett nytt webbinarie. Om vad? Det får ni bestämma! ...

Webbinarie ”Vad är ett varumärke?”
Relativt
26

Vad är egentligen ett varumärke och hur bidrar det till att skapa affärer? Se webbinariet "Vad är ett varumärke?" med...

Så marknadsför du ditt företag genom en podcast 
Relativt
15

För att marknadsföra ditt företag måste du synas. Dina kunder måste känna till dig för att kunna anlita dig, och...

ChatGPT: Hjälten på sidan, inte i centrum 🦸‍♂️
Relativt
11

Vi bad ChatGPT att ta fram ett blogginlägg om tonaliteten hos just ChatGPT, och resultatet hade inte kunnat bli mer...

5 digitala branding-strategier
Relativt
5

När det kommer till B2B är digital branding inte ett val utan ett strategiskt måste. Därför har vi sammanställt några...